2014. december 26., péntek

Citadel technical paint range: Beastmanes példa

No kérem. Festeni egészen pontosan 0 időm van mostanában, de egy fél éve kb. tervezem egy ilyen nézzük-meg-mit-tudnak-ezek-a-tech-festékek cikket, így erőt vettem magamon és egy figurán keresztül igyekszem egy kicsit demózni ezeket az "új" cuccokat.

Amikor kijöttek ezek a festékek, összegyűjtöttem a neten talált GW-s tutorial videókat, ha még nem nézted meg, érdemes lecsekkolni őket.

Az alapfigura, amivel indulunk az egy egyszerű beastman. Woodelf Gergő mentorálása alatt festegetem a srácot, így ami az ötletet érinti, őt illeti a dicsőség, a festéssel kapcsolatos minden bénázás meg az én saram :D



Előrevetítem, hogy nem vagyok egy pro painter, de azért remélem, hogy van, aki hasznosnak találja majd ezeket a tippeket.

Agrellan Earth

Kezdjük is azzal, amit csuklóból kihagyunk :-) Erről részletesebben már írtam, mert alig bírtam kivárni, hogy kipróbálhassam :D Bővebben lásd: Lávás figuratalp készítése cikket.

Blood for the Blood God

Állat neve van, nem? :-) Maga a festék egy erősen összeálló szmötyire emlékeztet, ami piros.



Ami feltünő, hogy nem igazán áttetsző és nem olyan alvadt vér színe van, inkább frissebb effektekhez jó talán. Sőt, igazából enyhén csillogó is. Picit másra számítottam, de belegondolva igazából ezt kerestem :D

Ennek megfelelően a kard élére kentem egy kicsit a linkelt tutorialban mutatott módszer alapján, ill. egy drybrush ecset tetejéről spricceltem is a modellre bőven.



Szerintem egész jó kis hatásokat lehet vele összerakni (kicsit olyan amúgy, mintha vizes lenne), jó kis kiegészítő lehet bárkinek.

Typhus Corrosion

Ez is érdekes. Igazából olyan, mint egy szemcsés wash. Azt írják, hogy gyakorlatilag ugyanaz, mint a Vallejo Game Colour Smokey Ink, de ezzel kapcsolatban nincs tapasztalatom.


Sajnos elég balfék vagyok, mert a figurát sikerült pont úgy megválasztani, hogy gyakorlatilag minimál felület van rajta, amire egyáltalán ezt a festéket rá lehet kenni :D

Ettől függetlenül a vasgatyóra kentem egy kicsit, csak hogy lássam, mi lesz belőle.


Nagyon hatása nem volt, de az érzés legalább megvan, hogy van ott valami :D

Igazából főként járművekhez ajánlják, de abból meg komoly zérus készlettel rendelkezem (viszont nagyobb fémes felületekre is jó lehet, mint a pajzsok). Ami ezzel kapcsolatban para lehet, az a szokásos GW-s kiszerelés mennyisége: nem tudom, hogy hány tubus mehet el egy Rhinora mondjuk.

Ryza Rust

Ez is egy érdekes dolog, szárazecsetelésre kitalált festék. Elég tömény, gyakorlatilag darabos.



Ami nálam bejött ezzel kapcsolatban, hogy nem szedtem le teljesen drybrushingnál az ecsetről a festéket, bőven hagytam még rajta és úgy nyúltam a figurához. Jó kis rozsdás hatást ad ez a festék, főleg a Typhus Corrosion felett.

Megintcsak a szerencsétlen modellválasztás miatt a gatyára tudtam egy keveset kenni, de kivehető a változás. A para az, hogy a bőrfelület színe ezt erősen elnyomja. No de nem baj, az érzés, hogy van ott valami azért megmaradt :D



Nurgle's Rot

Wooo ez lett a másik új kedvencem! :D Na ha a Blood for the Blood God összesűrűsödő szmötyi volt, akkor ez dupla olyan szmötyi :-)


Hányingerkeltő zöldes-sárgás-nyálkás, enyhén csillogó belezős effekteket lehet vele csinálni. Szerintem nagyon üt! Jó, mert korlátozottan átlátszó, így a magasabban maradó részek (pl. fogak hegyén) szinte alig látszik, de mégis van ott valami.

A demó videóban van is egy rész, ahol egy egész medencét töltenek fel vele. Ez is zseniális, bár kissé pazarló felhasználásnak tűnik.

Én gondoltam a fogakra-szájra teszek belőle egy keveset, aztán valahogy mégis meglódult az ecset :D A tanulság az, hogy erősen vigyázzatok vele, inkább többször keveset rakjatok rá, mert elég erőteljes hatása van.

Ez az "előtte" kép:



Ezek meg az "utána" képek:



Nihilakh oxide

Ennek már a nevét se tudtam leírni elsőre rendesen :D Jó cucc ez is, igazából ez is egy wash állagú festék tulajdonképpen.



Rézrozsdásodás hatásának keltésére kiváló, de elég offtosan kell vele bánni, erős tud lenni. A GW-s videóban vannak szobrok, amiken szépen bemutatják, hogy mire is jó: kézzel felviszel egy keveset és letörölgeted-elmaszatolod.

Egy másik kiváló felhasználása, amit a videó végén is mutatnak, az szellemek festése. Fehérre ezt felfestve és utána kis fehéret rádrybrush-olva nagyon szép kis kísérteteket lehet csinálni. Ajánlom a "Nihilakh oxide ghost" kifejezések Googlizását :-)

Hát, itt is szabadkoznom kell, mert nem nagyon tudtam hova rakni, de a kard tövébe elfért egy kicsi.


Mivel nemrég szereztem egy adag Malifaux figurát, szerintem ki is fogom próbálni egy pár Sorrows/Poltergeist figurán ezt a cuccot. Kár, hogy Blood Bowlban nincs szellem csapat :D

No ennyi. Ha valakinek más jellegű tapasztalata van a festékekkel kapcsolatban, szívesen veszem a hozzászólásokban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése