2013. november 30., szombat

2013 novemberi verseny

Nemrég volt ismét egy verseny, ami kiváló alkalmat biztosított a frissen hazatért magyar EuroBowl különítmény élménybeszámolójára is :-)

Szokás szerint 10:00-kor találkoztunk a Cantinában. Örültem, mert a szokásos arcokon kívül felbukkant 1-2 új játékos is akikkel még nem volt szerencsém személyesen összefutni.

Összesen 11-en voltunk végül, a következő csapatokkal jöttek az edzők:
  • 2 Lizardman (Itzla, Hammerhead)
  • 2 Dark Elf (Aziraffael, mRmU)
  • 1 Dwarf (Time Bandit)
  • 2 Slann (FaVi, discret)
  • 1 Khemri (Torq, nagy bánatomra nem a Halflingokkal jött :-)
  • 1 High Elf (Pata, igen szép konvertált csapat volt egyébként)
  • Fun csapat is volt, 1 Vampire (Virág) no és persze én szokás szerint goblinnal mentem, ezúttal egyedüliként :-)
A csapatokat szokás szerint az EuroBowlos kiírásnak megfelelően állítottuk össze (1 050 000 arany, 6 skill + Tier 2/3 csapatoknak bónusz jártasságok).

Reggel még mindenki igen vidáman, frissen és kipihenten kezdett bele az első meccsekbe az asztaloknál. Valami baj lehet viszont a véletlenszám-generátorral, mert megint FaVi és Virág ellen játszottam az első két meccsemet, mint legutóbb :D Na majd legközelebb új seedet állítunk neki! ;-)

A csapatom

Sokat gondolkoztam a csapatlistán, de végül annyit vaciláltam, hogy a szokásos csapatlista mellett maradtam :-)

Ami kérdéses volt részemről, hogy nem lenne-e jobb egy Rerollt beáldozni esetleg egy harmadik Bribe-ért vagy egy újabb goblinért cserébe. Az előbbi előnye az, hogy a goblinok azért lényegesen erősebbek ha sikerül még egy drive-ban felállítani egy titkos fegyveres játékost, utóbbi mellett pedig az szólt, hogy sok meccsen fogynak el a goblinjaim -- persze, ez lehet a kamikaze játékstílusomnak köszönhető, amin még tudok változtatni :-)

Ellenben maradtam inkább a 2 troll + minden titkos fegyver + ugróbotos + 8 goblin + 3 Reroll + 2 Bribe megoldásnál. Emellett egy segédedzőre is futotta a keretből, ami többször bizonyult hasznosnak.

A kiosztott jártasságokon viszont variáltam egy kicsit. Úgy gondoltam, hogy erőltetni fogom a goblin dobásos 1 körös TD-t, hátha. Elvileg ~30% esély van rá, hogy összejön, így az egyik troll kapott egy bónusz Strong Arm jártasságot a Piling On mellé. Sajnos ez most pont nem bizonyult jó döntésnek, egy lehetőségem volt mindössze goblin dobással próbálkozni, az is szegény kiszóródott a pályáról a 8/8. körben :D

A láncfűrészes Dodge-olt (szinte mindig tisztát dobtak rá), a botos Sure Feetezett (ez bejött), a bombás Hail Mary Passolt (jó volt), a két troll persze Piling Onnal újradobálta a sérüléseket (mostanában ezek nem nagyon jöttek össze), a Fanaticnak megmaradt a Grab, viszont a Mighty Blowt elvettem tőle (hamar leküldik vagy leütik és oda 2 skill is, viszont a Grab jól működött). Az egyik goblin még Diving Tackle-lel próbálkozott, ám ez kb. annyit ért, mint egy "Hatalmas váltságdíjat kapsz a likvidálásomért" tábla a nyakában :-)

A meccsek

Mint már említettem, első ellenfelem FaVi és a Slann csapata volt. A felállítása nekem ránézésre elég bátornak tűnt, de úgy néz ki működik, az eredmények legalábbis ezt támasztják alá. Alapból 4 Blitzer volt a támadósorban és csak 1 Catcher, valamint a RR tekintetében is szűk lett a limit nekem (2 volt csak). Én nem sokat játszottam még Slannekkel, azt is csak Fumbbl-ön, viszont valahogy nekem ott a 4 RR is kevésnek tűnt, meg inkább Catcher párti vagyok, azok 2+-ra csinálnak mindent :-)

Itt a gobbóim támadhattak, ám egy bravúros nyitás után gyakorlatilag csak maszatoltak a pályán :D Rögtön a támadásnál sikerült egy békát permanensen kiiktatni, ám utána a játék végéig egy sérülés dobás sem ment át. A sok Diving Tackle és Jump up meglehetősen nehézzé tették a pozícionálást, de sikerült valahogy meglépni a Leapelő horda elől és belapátolni egy gólt.

A meccset végül megint meg kellett szakítanunk mint a legutóbb (úgy néz ki elég lassan játszunk egymás ellen :D), ismét 1-1 lett a vége, ám ezúttal én voltam a szerencsésebb, mert ha FaVinak van még egy köre, szerintem simán beviszi a labdát. A célzónámtól 3 mezőre volt a labda, az összes béka, meg egy árva goblinom (aki a trollok mellett a pályán volt), zónázta a labdát. Ennyi volt, amit fel tudtam mutatni :-)

Második ellenfelem Virág volt, aki ezúttal vámpírokat hozott. Vele mindig akkor kerülök össze, amikor kis AV-s csapatot hoz, a gobbóknak az meg remek lehetőség :-) Legutóbb mondjuk hiába ütöttem ki a fél Erdei Elf csapatát, még úgy is csúfondárosan kikaptam :D

Vámpír csapattal is játszom a Fumbblin, na azokkal aztán végképp nem tudok játszani :D Itt ami szemet szúrt nekem, az a vámpírok aránya volt: ha jól emlékszem 5 vámpír + 7 szolga volt a felállás és 3 RR. A vámpírok közül 2 cselezett, 2 blokkolt, 1 birkózott. Ezen kívül volt még egy szolga aki a kirúgásban volt jártas, a maradék skillekre sajnos nem emlékszem (ha jól számolom, volt még két skill, viszont lehet blodger vámpírok voltak...)

Most viszont a gobbó oldalon felkészültebbek voltunk és meglehetősen szerencsések: olyan iramban sikerült a bontani a vámpír csapatot, hogy a 2. félidő 6. körében minden játékos lekerült a pályáról! No de hogy is jutottunk ide.

Virág kezdte a támadást, én fogadtam. Itt a szólgákra mentem rá nagyon, mert ha azok elfogynak, a vámpírok is elkezdenek szépen fogyogatni. A láncfűrészes goblin nagyon szépen teljesített, gyakorlatilag a meccs alatt végig a pályán tudott maradni (egyszer került KO-ra ha jól emlékszem, viszont onnan rögtön a következő drive-ban vissza is jött). A gólt viszonlyag hamar sikerült bekényszeríteni, és áldozatul esett 2 szolga meg egy vámpír is (aki még a regenerációt is elrontotta). Utána viszont én támadtam, és sikerült is a 8. körömben gólt vinni, addig pedig a jónépet pucolni a pályáról.

A második félidő eleje elég izzasztó volt, mert habár a vámpírokat néha a legjobkor csapta meg a vér szaga, azért elég sokáig kétesélyes volt a meccs. A kockák viszont beindultak nálam: az armor, injury rollok mind 10+-ra sikeredtek, így a 6. körömre se vámpír, se szolga nem maradt a pályán. A 8. körig nézelődtek a goblinok, kicsit kifújták magukat, majd miután realizálták, hogy nincs ellenfél, bevitték a labdát. Utána viszont keményen sorfalat áltak a fiúk, hátha jön egy nem várt esemény (lehetőséget adva ezzel az egyenlítésre), de szerencsére nem jött. Számolgattuk, hogy hogy lehetne egy egy körös TD-t bevinni egy kis tolakodással, de mivel az első blokk rögtön dupla csatt lett a sorfalba állított gobbóba, a végeredmény 2-1 lett.

Na itt kezdtem erősen elfáradni :D Úgy néz ki, hogy 3 meccs egy napra kicsit sok még nekem, de ahogy néztem, a többiek is kezdtek kicsit fáradtan pislogni :-)

Mindenesetre a 3. ellenfelem mRmÚ lett, aki most kivételesen nem káosztörpékkel, hanem sötételfekkel játszott. Előre örültem, mert azok ellen legalább fikarcnyi esélyem van (gondoltam legalábbis, haha!).

Itt egy új taktikával is megpróbálkoztam: támadhattam az első félidőben, az elfek viszont nagyon egymásra tömörülve álltak fel. Gondoltam beviszem a bombás goblint, hátha ezzel nagyobb pusztítást érek el egy tapasztaltabb játékos ellen mint a láncfűrészes goblinnal. Ez sajnos nem jött össze, mert pont egy elf kezébe szóródott a labda, aki speciel pont el is kapta, vissza is dobta és meg is fektette pár játékosomat :-)

A meccs során viszont rengeteg mindent benéztem (megfeledkeztem pl. a Leapes játékosról), és annak ellenére, hogy mRmÚ gyakorlatilag mindenre 1/2-t dobott, képtelen voltam bármit is csinálni :D A vége azt hiszem 3-0 lett (de lehet volt az 4-0 is). Azt hiszem fejben feladtam a játékot már a közepén valahol :-) Ha jól emlékszem, két esetben is GFI-n múlott a gólom (egyszer az ugróbotos rontotta Sure Feettel, másodszor pedig egy sima goblin, csak már nem volt újradobásom).

A legvégén még próbálkoztam egy szépítéssel, hátha berepül a goblinom a célzónába, de a zónák miatt olyan helyre kellett dobnom, ahonnan megvolt az esély a pályáról való kiesésre. Ami aztán annak rendje és módja szerint be is következett! :D De így fun igazából a játék ;] Itt nem volt mit tenni, felkészültebben kell játszani :-)

A végeredmény

Pontok szempontjából a következő lett a végeredmény (köszi Banditnak az összesítést!):
  1. Itzla 3 (6, -1) (pont, netTD, netCAS)
  2. Mr a legendás felbecsülhetetlen lenyűgöző Mu 2,5 (4,0)
  3. TimeBandit 2 (-2,6)
  4. FaVi 1,5 (1,6)
  5. Hammer 1,5 (1,-4)
  6. +1 1,5 (0,8)
  7. Azi 1,5 (0,1)
  8. Roante 1,5 (-2,-3)
  9. Torq 1 (-1,-3)
  10. Pata 1 (-1,-11)
  11. discret 0,5 (-3,-2)
  12. Virág 0,5 (-3,-3)
Ez még a legutóbbi pontozás szerint történt, most van szó a TFF-en az EuroBowlon használt pontozási rendszer módosításáról. A +1 a beugró embert jelenti: mivel páratlanul voltunk, minden fordulóban valakikét táblán játszott szimultán.

Nem szerepeltem rosszul végülis, bár azt hiszem a FaVi ellen elért 0.5 pont a döntetlen miatt inkább 0 kellett volna hogy legyen -- na de majd legközelebb befejezünk egy meccset talán! :D Ettől függetlenül ügyesek voltak a gobbók. Kicsit mondjuk sajnálom, hogy a Cas-ba nem számítanak bele a Foul és hasonló okokból lesérült játékosok, mert így szegény gobbóim igencsak hátrányban vannak, de majd találok egy jó csapatnevet és arra fogom fogni :D Nomen est omen :-)

Egyébként jó buli volt, azt sajnálom kicsit, hogy Azi és Hammer meccséből kimaradtam, elég nagy kacarászások voltak arrafelé a végén :-)

Ha jól sejtem a következő összeröffenés a GamesDay-en lesz, ott zajlanak majd le a Budapest Bowl 2013 elődöntői és döntője Scottish közvetítésével, szóval mindenképp érdemes lesz kinézni! A döntő úgy tudom 14:00-ra van ütemezve, érdemes lesz megnézni szerintem ;]

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése